dag 5 - vad är kärlek?

Haha kul och få just den frågan just idag..kärlek..skrev ju lite om det på "min första kärlek"..kärlek är att leva i en drömm..skulle jag har fått den här frågan igår eller förrigår..skulle jag säga att det är en drömm man aldrig vill vakna från..och jo,d sant..man vill inte vakna från den,men ibland måste man..för ens egen skull..när man öppnar ögonen så är inte allt lika fint längre..kärlek..

Kärlek är ...en underbar känsla..man känner sig älskad och älskar..men vad händer när man ger och ger men inte får något tillbaks? och när man inte orkar ge mer..dör kärleken då,eller hur fungerar det igentligen?...innan hade jag nog alla svar man hade när det handlade om just kärlek..men just nu har jag bara massa frågor och utan svar..och vill nog inte häller ha svar..inte än.


Som jag sa i "min första kärlek" i ett förhållande måste men ge för att få..och man måste samsas..det är så det ska vara!! kärlek har två sidor..kan få en och må skit bra,bland molnen..och så kan kärlek få en och bara vilja försvinna och gå under jord...skulle det vara jag för 3 år sen..skulle jag gå under jord..men inte idag,inte nu..aldrig mer!..är stark! så klart man mår dåligt och gråter..men gråta ska alla göra för att få ut en stor del av sorgen..det får verkligen en och må bättre dagen efter...



Ingen är perfekt,det är självklart..jag har begått misstag..det har jag! och ångrat mig..men lärt mig av mina misstag...men personen som aldrig lär sig då? ska man bita ihop föralltid?..vad händer när killen glömmer vad som gör sin tjej lycklig?..Det är jobbigt..det sårar..man blir trött..sliten av att bara försöka o försöka..Ett felfri förhållande har faktiskt och upp och ner dagar...från att aldrig men aldrig tjafsa till att känna så här..kanske då man ska tjafsa för att säga hur man känner att det ligger till..vi brukade prata om saker..men det blev inte till bättre..tills jag inte orkade mer och dåååå inser killen att han gjort fel..och skyller på att man va arg och då säger man dumma saker...men då tänker jag..Att bli arg är helt normalt..men hur lär man sig att kontrollera ilskan? hur lär man sig att kontrollera alla dumma saker man säger?..hur ska JAG inte tröttna på det...

Just nu i min sitts är kärlek något jag vill ta avstånd för..ett tag ialf..eller vet inte..är sårad..hur lång tid kommer det att ta tills jag kan bygga upp mig själv..MEN jag mår bra ändå..ligger inte i sängen och vill dö..som sagt Jag har blivit stark! och blir det Vi igen..om ödet vill det så kommer det att bli vi igen.. förr eller senare..är ju trotts allt fortfarande galet kär..




Kommentarer
Postat av: Anonym

har ni gjort slut ? :/

2011-02-22 @ 15:18:17
Postat av: nancy

aah tyvär ...

2011-02-22 @ 22:12:38
URL: http://naaancyvilches.blogg.se/
Postat av: Anonym

kommer orna sig.. Ni hör ihop (:

kommer bli ni igen

2011-02-23 @ 10:29:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0